Komentářů
  • Škola tejpování
  • TRUP/ZÁDA

4. Díl - Kineziotaping zádového svalstva

TV tomto díle kineziotejpování si ukážeme, jak pomocí kineziotejpů pracovat u bolestivých stavů zad. Na fotografiích je představena technika kineziotejpování pomocí tzv. předsekaných kineziotejpů. Jedná se o kineziotejpy, které jsou výrobcem nastřiženy do specifických tvarů o univerzální velikosti. Jejich výhodou je snadné a rychlé použití, se kterým si poradí i laik. K_ActivTyto šablony můžete použít u jakýchkoli akutně vzniklých. Podobných výsledků je možné dosáhnout i pomocí běžných rolí tejpů, kdy je potřeba si nastříhat potřebné pruhy. Odborník v tejpování jistě sáhne raději po běžné roli, kdy má možnost si libovolně přizpůsobit šířku i délku pruhu a není tak limitován připravenou šablonou. Na fotografiích je ukázka techniky kineziotejpování, která se využívá při bolesti beder. Tento předsekaný tejp se lepí v několika krocích. Vše je přehledně popsáno v návodu, který je v balení obsažen. Nejdříve se lepí základna a pacient normálně stojí. Pro lepení dalších částí se je nutné, aby se pacient mírně předklonil. Začneme nejdříve vnitřními pruhy, které lepíme podél páteře. Poté přijdou na řadu vnější pruhy. V tomto případě se při lepení tejp nijak nenatahuje, správného „tahu“ tejpu je dosaženo právě předkloněním pacienta. Po nalepení nezapomeňte tejp důkladně prohřát – opatrně hlaďte tejp po celé jeho ploše po dobu cca 20ti vteřin. Jedině tak dojde ke správné aktivaci lepidla. Jedná se o techniku, která přináší výraznou úlevu od dlouhodobější běžné bolesti zad. Možností tejpování zad je celá řada, jak je ukázáno na dalších fotografiích. Zde uvedená technika je tou nejzákladnější, která dokáže přinést skutečnou úlevu. Pro dalších techniky u méně obvyklých bolestí doporučujeme prvotní konzultaci s odborníkem, který dokáže postižené místo lépe lokalizovat a tejpování je schopen díky tomu provést přesněji a účelněji. Tejpy jsou obvykle schopné na těle vydržet až 5 dní. Výdrž tejpů je možné podpořit řadou prostředků a řádnou přípravou pokožky. Místo aplikace tejpů by mělo být odchlupeno a důkladně odmaštěno. Není možné například tejp aplikovat po zahřívací masáži. To se týká zejména běžců, kteří tento typ masáže před závodem často využívají. Tejp je možné podpořit i speciálním lepidlem. Doporučujeme lepidlo používat zejména při očekávané zvýšené potivosti pacienta anebo při technikách, kdy se tejpy vzájemně překrývají na svých koncích. zadaDalším důležitým postupem, který je nutné dodržet, je nenatahování konců tejpů při aplikaci. Nechávejte vždy cca 2 cm začátku i konce tejpu bez natahování. Vhodná doba pro nalepení tejpu pro potřeby aktivního sportovního výkonu je cca 30 – 60 minut před ním. Nejlepším způsobem, jak tejpy odstranit, je nechat jejich část samovolně odlepit. Zbytek sundáváme tak, že tejp táhneme ve směru růstu chlupů přičemž držíme kůži vždy co nejblíže tejpu. V žádném případě nesundávejte tejp rychlým pohybem. Hrozí poškození kůže. Jakou techniku kineziotejpování u konkrétních problémů na pohybovém aparátu použít, se můžete blíže naučit na kurzech, které jsou pravidelně pořádány . Více informací naleznete na:www.tejpy.cz .... Autor článku

Fotogalerie

PartneřiASK Slavia Praha
Důležité odkazyČeský atletický svazIAAFEuropean Atletics